News

Pitanja za Eventim od Eventima

on 19 May

Pitanja za Eventim od Eventima:


1. Kako biste opisali 20 godina poslovanja Eventima u Hrvatskoj i Sloveniji? Koje su bile najveće promjene i izazovi tijekom tih godina?


U ova dva desetljeća primjetna je postepena stabilizacija event industrije u čemu je i Eventim kao internacionalna ticketing kompanija dao svoj doprinos znanjem, iskustvom i pouzdanošću. Eventim je već duže vrijeme i kupcima ulaznica i organizatorima događaja prva asocijacija na uspješnu prodaju i distribuciju ulaznica. Kroz ovih 20 godina najveće promjene u segmentu kupnje ulaznica odnose se na prodajne kanale. Nekadašnje čekanje u redovima na prodajnim mjestima ili blagajnama zamijenio je online način kupovine ulaznica jer je brži, praktičniji i transpareniji, a sve to je kupcima izuzetno bitno. S druge strane možemo reći da su organizatori događanja konsolidirani uz postizanje veće razine iskustva i profesionalnosti.


2. Kako je pandemija COVID-19 utjecala na očuvanje Eventima u regiji? Kako ste se prilagodili promjenama u industriji zabave i koncerata u tom periodu?


Okolnosti koje su se pojavile s pandemijom bile su svima šok, a u našoj industriji su imale instantan i direktan negativan utjecaj na poslovanje. Obično se misli da mi zbog zastoja u event industiji nismo imali posla no stvarnost je bila potpuno drugačija jer je trebalo u vrlo kratkom vremenu koordinirati odgađanja ili otkazivanja velikog broja događaja te sve to komunicirati kupcima i izvršiti ogroman broj povrata novaca kupcima ulaznica. Zbog toga je fokus bio na očuvanja našeg tima uz nužnu transformaciju poslovanja i maksimalno moguće smanjenje troškova poslovanja. Nagli povratak u normalu prošle godine također je bio svojevrsni izazov za ljudske i tehničke resurse, ali to su bile slatke brige koje smo vrlo uspješno savladali. Zbog ovih iskustava možemo reći da smo izašli iz pandemije još snažniji i otporniji na promjene koje zapravo i jesu konstanta u poslovanju.


3. Jesu li se navike kupaca ulaznica promjenile nakon pandemije i koje su promjene i trendovi koji će oblikovati koncertno tržište u Hrvatskoj i Sloveniji u narednom razdoblju?


Vjerujem da utjecaj pandemije na navike kupaca možemo uočiti u gotovo svim segmentima poslovanja i života generalno. Kupci svih generacija danas očekuju danas da je sve digitalizirano, promptno i transparentno. Mi smo za takvo poslovanje bili spremni već duže vrijeme tako da je ta promjena dobrodošla i svima uključenima u naše poslovanje donosi poboljšanja. Online kupovina ulaznica je brza, sigurna i omogućava daljnju komunikaciju s kupcima u smislu pružanja korisnih servisnih informacija vezano uz događaje koje posjećuju ili o novostima u ponudi događaja za koje kupci pokazuju interes.


4.Kako je Eventim u svojim počecima utjecao na kreiranje koncertnog tržišta u Hrvatskoj? Kako ste podržavali razvoj glazbene industrije?


Poznato je da naše tržište dugo vremena nije bilo uključeno u svjetske ili europske turneje velikih internacionalnih izvođača no s demokratkim promjenama devedesetih godina prošlog stoljeća situacija se polako mijenja. Osnivanjem Eventima prije dvadeset godina u Hrvatskoj i Sloveniji strani izvođači dobivaju dodatnu sigurnost i poticaj za organizaciju većih koncerata i ostalih događanja na našem tržištu jer im Eventim kao vodeći europski ticketing pruža nivo usluge internacionalne prodaje na koju su već globalno navikli. Sve do danas Eventim je jedini ticketing na našem tržištu koji gotovo sve događaje u svojem portfoliju prodaje ne samo u Hrvatskoj i Sloveniji nego i u zemljama okruženja kao što su Austrija, Italija, Mađarska i Rumunjska te u ostalim EU zemljama.


5. Koje su najzapaženije manifestacije, koncerti ili događaji za koje je Eventim distribuirao ulaznice u proteklih 20 godina?


Eventim je za gotovo za sve velike koncerte i događaje distribuirao ulaznice, pogotovo za velike zvijezde kao što su Red Hot Chilli Peppers, Iron Maiden, The Prodigy, Justin Bieber, Simply Red, Duran Duran, Sting, Bryan Adams, Roger Waters, 2Cellos, Rod Stewart, Foo Fighters, Arctic Monkeys, Eros Ramazzoti, Shade, George Michael, Tom Jones, Lady Gaga, Depeche Mode, Robbie Williams, Britney Spears, Imagine Dragons, Florence + The Machine i mnogi drugi.

Osim distribucije ulaznica Eventim ekipa se brine i za podršku na mjestu događanja u vidu pružanja usluga kontrole ulaza i prodaje ulaznice na blagajnama dvorane ili otovorenog prostora. Jedan od najizazovnijih događaja u tom pogledu bio je Red Bull Air Race 2014. i 2015. gdje smo imali više od 100 djelatnika angažiranih na projektu.


6. Eventim koristi tehnološke inovacije i digitalne alate u svom poslovanju. Možete li nam reći nešto o tome? Kako se razvojem digitalne tehnologije promijenio način kupovine ulaznica i promocije?

Kako smo već naglasili, navike kupaca se sve brže mijenjaju u smjeru digitalizacije pa shodno tome pratimo relevantne svjetske trendove i prilagođavamo iste za naše tržište. Metode online plaćanja su vrlo bitan element u procesu kupnje ulaznice, a to je danas jedan od najbrže rastućih segmenata u online poslovanju te shodno tome nastojimo kupcima osigurati što više opcija i metoda plaćanja.

Zadnjih godina ulažemo značajna sredstva u digitalni marketing te možemo reći da već imamo internu digitalnu marketinšku agenciju koja pomaža organizatorima ostvariti efikasnu digitalnu promociju kombinirajući pozicioniranje na našim web-shopovima, direktni e-mailing, aktivnost na društvenim mrežama te plaćene Metha i Google Ads kampanje. Visoku efikasnost osigurava ne samo stručnost našeg tima već i velika baza korisnika i kupaca na našoj platformi.


7. Kako Eventim surađuje s drugim dionicima u glazbenoj industriji poput organizatora, izvođača i drugih relevantnih aktera?


Eventim ima ulogu poveznice između organizatora događaja i kupaca ulaznica. To znači da Eventim nije organizator događaja premda nas kupci često tako doživljavaju no razumljivi su razlogi za takvu percepciju. Eventim vrlo intenzivno surađuje s velikim brojem organizatora i ne samo da za nih prodajemo i distribuiramo ulaznice neko komuniciramo u ime organizatora sve relevantne informacije vezane uz događaj. To može biti koncert, sportsko natjecanje, kazališna predstava, obiteljska zabava, konferencija, live streaming, itd. S obzirom da je novac od prodaje ulaznica najbitniji izvor financiranja događaja često smo indirektno povezani s raznim drugim subjektima u ovom poslovanju zbog tijeka financiranja drugih dionika u ovoj industriji (dvorane, produkcija, marketing, izvođači, ZAMP, itd).


8. Koje su najveće lekcije koje ste naučili u ovih 20 godina poslovanja i jesu li one oblikovale vašu viziju za budućnost i strategiju daljnjeg razvoja eventima u regiji?


Iz svih ovih 20 godina rada na tržištu Hrvatske i Slovenije iskustveno smo postavili optimalan model poslovanja jednako bitan organizatorima događaja i kupcima ulaznica. To uključuje 360o poslovni model koji zadovoljava sve potrebe uključenih strana. Za organizatore to je savjetovanje i dijeljenje iskustva, postavljanje događaja u prodaju, prodaja ulaznica, promocija i marketing, podrška na događaju te brza i pravovremena isplata sredstava od prodaje ulaznica. Za kupce ulaznica to uključuje relevantno informiranje o novostima vezano za nove događaje i one koji su već u prodaji, jednostavu i efikanu kupnju i dostavu ulaznica te sigurnost da će biti izvšen povrat novaca ukoliko se događaj odgodi ili otkaže. Naša razvojna strategija zasniva se na svim tim spoznajama koju su kao temelj ugrađene u naše poslovne ciljeve i koje ćemo konstantno unaprjeđivati.


9. Postoje li projekti koje ste podržali kako biste doprinijeli zajednici u kojoj poslujete?


Projekti humanitarnog karaktera su uvijek bili podržani s naše strane ukoliko nas organizatori kontaktiraju, a zasiguno nastavljamo s takvom podrškom i u buduće.